miércoles, 26 de noviembre de 2008

La tele sempre serà tonta?

La interactivitat gairebé és un sinònim de Internet. He llegit una notícia del 98 que ja parlava de la implantació de la televisió interactiva a llars d'Espanya. Aquest projecte va estar encetat per Antena 3 i Telefónica. No crec que fos un èxit perquè ara 10 anys més tard nomes al voltant del 10% de les llars espanyoles tenen accés a la televisió interactiva. Experts diuen que la implantació és tant baixa perquè els sistemes no són prous eficients i no tenen accés a moltes de les possibilitats que hi ha en funcionament.
He buscat exemples més actuals però és difícil i per això he obtat per un altre país. En aques cas, Anglaterra està més evolucionada en el tema un estudi l'any 2006 ja deia que el 78% dels joves havien premut el famós "botó vermell" (que dóna accés i et dirigeix a una pàgina de serveis per informar-te del producte o fins i tot comprar-lo) al veure un anunci. Anglaterra en part va aconseguir la implantació de la televisió interactiva perquè es van moure, perquè ho van publicitar mitjançant spots. Per exemple Sky va fer aquest per incitar a la gent a apretar el botó vermell:
Dins el mateix context anglès he trobat una anunci interactiu de Fairy que està bastant ben fet i així m'he fet una idea de com funciona aquesta televisió tant i tant desconeguda ( al menys per mi). Tot i això veig molt difícil la interactivitat tant adoptada per a tots gràcies a Internet a la televisió ja que com prediuen alguns experts "la televisió sempre serà tonta".


No hay comentarios: