miércoles, 15 de octubre de 2008

Per tot arreu...sense vergonya

Com diu aquella cita "l'aire està compost d'oxigen, hidrogen i publicitat". I si ho està l'aire que respirem també ho estàn els videojocs amb els que juguem. Coneixem per "advergaming" la pràctica d'utilitzar videojocs per promocionar o publicitar un producte, un servei o una organització. En la present saturació dels mitjans tradicionals, els videojocs poden resultar un nou mitjà per arribar al target, ja que estudis asseguren que els joves dediquen cada vegada més temps als videojocs que a la televisió. Un exemple de Advergaming podria ser aquest de http://www.frusion.com/



Una altra pràctica semblant, seria la de insertar publicitat en videojocs, és a dir, en els mateixos escenaris del joc. Seria com un Product Placement però en els videojocs. Com sabem, el llançament de videojocs com el GrandTheftAuto o TheSims tenen una repercussió més gran que alguna gran estrena cinematogràfica. Per tant, la cobertura mediàtica l'aconseguim. A més, aquesta introducció de publicitat permet la interacció directa del consumidor/jugador amb la marca (vestir els teus Sims de H&M) o bé una introducció més discreta(presencial). A part, un consumidor passa 20 o 30 segons mirant un spot, uns altres pocs segons mirant un anunci gràfic; però, en canvi, es passa hores i dies jugant fins que aconsegueix passar-se el joc. Un estudi de elaborat per la companyia "Double Fusion" confirma que set de cada deu jugadors de videojocs es fixen, com a mínim, amb un anunci per minut.
Déu ni do, és per pensar-s'ho.

No hay comentarios: